loading...
انجمن برق و الکترونیک موسسه آموزش عالی هاتف زاهدان
هاتف بازدید : 262 پنجشنبه 18 آبان 1391 نظرات (0)

وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ

 

http://up.electeach.ir/khamenei401.jpg

http://up.electeach.ir/iran.gif

 
 
http://up.electeach.ir/up/electeach/khomeyni328.jpg

وحدت دنیای اسلام، هدفی اعلی و دست یافتنی است که همه باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

رهبر انقلاب اسلامی ایران آیت الله خامنه ای



 

هیچ سخنی برتر از سخن خدا نیست و هیچ کتابی برتر از کتاب خدا نیست در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید.

بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی رة

     
   
     

  

 

دوستان و علاقمندان به امور پژوهشی میتوانند با ارسال مطالب آموزنده خود ، به آدرس ایمیل انجمن ، ما را در راه رسیدن به اهداف والای ارتقای سطح علمی بازدیدکنندگان محترم یاری رسانند .

 

info.electeach@gmail.com

 

آدرس های ورودی سایت

 

www.ElecHatef.IR

___________________________________

 

www.PowerHatef.IR

 

 


 

هاتف بازدید : 650 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (2)

http://up.electeach.ir/up/electeach/pscad.jpg

نرم افزار PSCAD در سال 1976 میلادی توسط آقای دنیس در دانشگاه مانیتوبای کانادا نوشته شد که امروزه از مدل های پیشرفته تر آن در پروژه های مختلف سیستم های قدرت استفاده می شود . PSCAD ابزار گرافیکی بسیار مفید جهت آنالیز و بررسی سیستم های قدرت می باشد که توانایی شبیه سازی حالت پایدار ، حالت گذرا  و دینامیکی سیستم های قدرت را داراست . PSCAD 4.2.1 دارای کتابخانه ای متشکل از مدل های از قبل طراحی شده شامل المان های پسیو ، کنترلرهای پیچیده ، ماشین ها و موتورهای الکتریکی و خطوط انتقال و . . .  می باشد .
مجموعه پیش رو شامل نرم افزارPSCAD 4.2.1 به همراه 2 فایل آموزشی مرتبط با نرم افزار PSCAD و شبیه سازی سیستم های قدرت می باشد .

هاتف بازدید : 175 یکشنبه 15 بهمن 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/matlab(www.electeach.ir).jpg

MATLAB یک نرم افزار قوی جهت دانشجویان و محققین رشته های ریاضی و مهندسی است که اولین نگارش آن در دانشگاه نیومکزیکو و استانفورد در سال ١٩٧٠ در جهت حل مسائل تئوری ماتریسها، جبر خطی و آنالیز عددی بوجود آمد و امروزه صدها هزار کاربر دانشگاهی، آکادمیک، صنعتی و … در زمینه های بسیار متنوع مهندسی نظیر ریاضیات پیشرفته، جبر خطی، مخابرات، مهندسی سیستم و … با MATLAB بعنوان یکی از اولین محیط های محاسباتی و تکنیکی که قادر به حل مسائل آنهاست، آشنا می شوند. ریاضیات، زبان مشترک بسیاری از علوم مهندسی است. ماتریس ها، معادلات دیفرانسیل، رشته های عددی اطلاعات، ترسیمات و گراف ها از لوازم اصلی بکار گرفته در ریاضیات و نیز در MATLAB هستند. MATLAB اکنون یک سیستم مؤثر و زبان برنامه نویسی بسیاری از محاسبات علمی و مهندسی است. این نرم‌افزار تقریباً در تمامی رشته‌های مهندسی به کار می‌رود. در هر رشته‌ای که نیاز به محاسبات ریاضی، ترسیم منحنی، شبیه‌سازی مدل، آنالیز عددی و … باشد، استفاده از MATLAB می‌تواند مفید باشد. مسایلی که در رشته‌های مهندسی معمولاً با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی C و Fortran حل می‌شوند، با استفاده از MATLAB بسیار راحت‌تر و سریع‌تر حل می‌شوند. هم اکنون نسخه R2012a این نرم افزار برای دانلود به صورت کاملا رایگان و با لینک مستقیم در وبسایت دانلودها آماده شده است که با رفتن به ادامه مطلب می توانید از توضیحات بیشتر این نرم افزار و لینک های دانلود مطلع شوید

این نرم‌افزار دارای جعبه‌ ابزارهای مختلفی است که دانشجویان و مهندسان هر رشته می‌توانند از جعبه ابزار رشته خود استفاده کنند. هر جعبه ابزار، صدها امکان خاص برای رشته موردنظر به MATLAB اضافه می‌کند. شما می توانید به سادگی، توابع و برنامه های خاص خودتان را با استفاده از کدها و توابع MATLAB بنویسید و در صورتی که تعداد آنها زیاد باشد با اختصاص یک زیر شاخه برای آنها از مجموعه آنها یک جعبه ابزار درست کنید.
در حقیقت MATLAB یک زبان برنامه نویسی آسان با مشخصات بسیار پیشرفته و ساده تر از زبان های کامپیوتری نظیر Fortran و یا C است. به همراه MATLAB نرم‌افزاری به نام Simulink عرضه می‌شود که امکان شبیه‌سازی سیستم‌های کنترلی را فراهم می‌کند. این نرم افزار یک محیط پرقدرت برای تصویر کردن اطلاعات را از طریق قابلیت های گرافیکی فراهم می کند.

 

قابلیت های کلیدی نرم‌افزار Mathworks Matlab:
مدل‌سازی فیزیکی
تحلیل‌های آماری
  منطق فازی
  واقعیت مجازی
  پردازش تصویر
  طراحی فیلتر
  تحلیل‌های اقتصادی
  شبکه‌های عصبی
  طراحی سیستم‌های مخابراتی

هاتف بازدید : 207 سه شنبه 26 دی 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9_%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84_%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C_%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1_%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85_%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C.png

امروزه در تمامی خانه ها لوازم خانگی برقی و گازی به وفور یافت می شود . یخچال ، تلویزیون ، بخازی ، پنکه و . . . از لوازم خانگی پر کاربرد هستند . حتماً برای شما هم پیش آمده است که وسایل شما معیوب شده باشند و نیاز به تعمیر داشته باشند .
مجموعه پیش رو شامل آموزش مختصر تعمیر و عیب یابی لوازم خانگی پر کاربرد می باشد که در خانه ای یافت می شوند . پس در صورتی که دستگاه شما خراب شد بجای اینکه مستقیماً آن را به تعمیرگاه مربوطه ببرید نگاهی به راهنمای تعمیر آن انداخته و مطمئن شوید مشکل به دست شما قابل حل نخواهد بود . لوازم خانگی که در این مجموعه گنجانده شده اند عبارتند از :

  • آبمیوه گیری
  • آبگرمکن
  • اتو
  • اجاق گاز
  • آسیاب برقی
  • بخاری برقی
  • بخاری گازی
  • پلوپز
  • پنکه
  • جاروبرقی
  • چرخ گوشت
  • سشوار
  • سماور برقی
  • همزن
  • کولر آبی
  • کولر گازی
  • ماشین لباسشویی
  • همزن برقی
  • بخچال

به دلیل اینکه در اکثر لوازم خانگی موتور الکتریکی تعبیه شده است لذا در انتهای این مجموعه مقاله اموزشی در مورد موتورهای الکتریکی قرار گرفته است که شما را در عیب یابی و تعمیر موتورهای الکتریکی یاری خواهد نمود.

هاتف بازدید : 181 جمعه 22 دی 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF_%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87_%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85_%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C_%D8%A8%D8%A7_%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84.png

این پروژه با استفاده از سیستم شماره گیری سریع گوشی های موبایل طراحی و ساخته شده است. همانطوریکه می دانید بیشتر گوشی های موبایل دارای مکانیزم شماره گیری سریع با چند ورودی مختلف می باشند که با فشار هر کدام از کلیدهای 2 تا 9 و نگه داشتن آن کلید به مدت 1 ثانیه شماره مورد نظر که قبلاً به حافظه موبایل داده شده است گرفته می شود.

 

در این سیستم نیز از همین روش استفاده شده و کلید شماره 3 موبایل توسط یک اپتوکوپلر به میکرو متصل شده است. در این پروژه که یک سیستم امنیتی برای خودرو و یا منزل می باشد وضعیت سنسورهای مختلف توسط میکرو خوانده می شود و در صورتی که هر کدام از سنسورها عمل کند ولتاژی به اپتوکوپلر وارد می شود و به مدت 3 ثانیه این عمل ادامه می یابد تا عمل شماره گیری انجام شود. سپس بازر دستگاه به صدا در آمده و برای طرف مقابل آلارمی را پخش می کند. همچنین شخص میتواند صدای محیط را نیز بشنود و پس از قطع کردن موبایل خود به ارتباط خاتمه دهد. از این سیستم می توان استفاده های جالب دیگری نیز به عمل آورد.

به طور مثال اگر به جای سنسورهای امنیتی از یک رطوبت سنج برای گلدان استفاده کنیم و سپس نام شماره این موبایل را به صورت “من گلدان داخل حیاط هستم!” در موبایل خود ذخیره کنیم در صورتی که رطوبت گلدان کم شود با موبایل ما تماس گرفته می شود و عبارت “من گلدان داخل حیاط هستم!” بر روی LCD موبایل ظهر می شود که نمایانگر اینست که گلدان داخل حیاط به آب نیاز دارد! البته این ایده برای عوام واقعاً حیرت انگیز است و حس می کنند که با موجود زنده و هوشمندی روبرو هستند! همچنین کاربرد جالب دیگر این روش استفاده از سنسور دمای LM35 یا SMT160 برای ورودی میکرو و تنظیم شماره گیری برای دمای زیر 1 درجه سانتیگراد است. در این صورت با ذخیره عبارت “دمای منطقه کمتر از 1 درجه است” برای شماره موبایل مورد نظر و قرار دادن کل سیستم در یک منطقه مورد ازریابی (مثل گلخانه، باغ و یا یک مرکز صنعتی) در صورتی که دمای منطقه مورد نظر از 1 درجه کمتر شود با موبایل شما تماس گرفته می شود و عبارت “دمای منطقه کمتر از 1 درجه است” بر روی نمایشگر موبایل ظاهر می شود تا عکس العمل مناسب را انجام دهید.

هاتف بازدید : 217 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)

http://up.powerteach.ir/isi1_300x238.jpg

در این پست مقاله ای در رابطه با  آشنایی با شیوه تولید و چاپ مقاله های علمی پژوهشی در مجله های آی اس ای را به شما معرفی میکنیم

نوشتن مقاله مستلزم رعايت اصولي در ابعاد مختلف محتوايي، ساختاري و نگارشي است.

در این مقاله که توسط مهندس محمدرضا خائف زاده تنظیم شده است ساختار و اصول نوشتن یک مقاله isi به اختصار توضیح داده شده است

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 212 جمعه 08 دی 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/schematic%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C_%D9%88%D8%A8_%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF_%D8%AF%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AA_%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C_%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86_%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9_%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1.jpg

وب سایتی که امروز قصد معرفی آن را داریم  در نوع خود بی نظیر و ایده ای خلاقانه در دنیای وب می باشد . در این سایت شما به راحتی می توانید شماتیک مدار خود را به صورت آنلاین طراحی نمایید . ابن وب سایت که PSpice ی آنلاین است اکثر قطعات و المان های مورد نظر شما دارا می باشد .
Draw schematics online & Datasheet Zone وب سایتی مفید می باشد که علاوه بر این که کتابخانه کاملی از دیتاشیت های قطعات مختلف دارا می باشد می تواند شما را در نحوه طراحی شماتیک مدار یاری دهد و در نهایت شما می توانید شماتیک مدار مورد نظر خود را بصورت فایل عکس دریافت نمایید .

Draw schematics online & Datasheet Zone

 

هاتف بازدید : 331 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/op_amp.jpg

 

آپ امپ (Op-AMP) یکی از پرکاربرد ترین المان های الکترونیکی در آزمایشگاه رشته برق است و آپ امپ های ۷۴۱ یکی از متداول ترین انواع تقویت کننده های عملیانی مورد استفاده دانشجویان می باشد . یکی از مشکلاتی که داشجویان ممکن است در طول آزمایش و یا پروزه های الکترویکی خود با آن مواجه شوند و مدار آنها به درستی کار نکند مشکلات مربوط به عدم کارایی آپ امپ می باشد . با توجه به این موضوع امروز مداری برای شما قرار داده ایم که توسط آن می توانید Op-AMP خود را تست کرده و از صحت آن اطمینان حاصل نمایید .
برای تست Op-AMP 741 کافی است آپ امپ را در سوکت مربوطه قرار داده و اگر LED روشن شد آپ امپ سالم است و گرنه چیپ خراب است . وظیفه  آی سی TLE 2426 معروف به “Rail spliter”" در این مدار ایجاد منبع تغذیه متقارن می باشد OPA مشاهده شده در شکل همان آپ امپی است که می خواهیم تست شود در این مدار R1 ,R2 تقسیم کننده ولتاژ با ضریب ۰٫۵۵ را بر عهده دارند که اگر از پایانه منفی آپ امپ به این حد ولتاژ برسد آپ امپ عمل کرده و LED روشن می شود ذکر این نکته لازم است که اگر ولتاژ باتری مورد نظر که در حالت سالم بیش از ۹ ولت است کهنه باشد ممکن است مدار درست عمل نکند .

 

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 239 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/transformator.jpg

 

ترانسفورماتور یکی از وسایل بسیار مهم تبدیل جریان و ولتاژ الکتریکی متناوب است ، که بر خلاف ماشین های الکتریکی که انرژی الکتریکی و مکانیکی را بهم تبدیل می کند ، ترانسفورماتور در نوع انرژی تغییری نمی دهد بلکه ولتاژ و جریان را با همان فرکانس جریان متناوب انتقال دهد ، بطوریکه انرژی ولتاژ پائین را تبدیل به همان انرژی بالاتر می نماید و همچنین جریان را از مقدار داده شده در یک مدار به جریانی با اندازه های متفاوت در مدار دیگر تبدیل کند .
ترانسفورماتورها بطور بسیار وسیعی در مدارهای وسایل الکترونیکی و مدارهاو دستگاههای خودکار یا اتوماتیک و راه اندازی موتورهای الکتریکی و تطبیق ولتاژ مورد نیاز جهت تغذیه مصرف کننده هایی از قبیل یکسو سازها و مبدل های جریان دائم به جریان متناوب ، شارژ کننده های باطری و ایجاد دستگاههای چندین فازه از دستگاههای دو فازه و سه فازه و در ارتباطات به منظور تطبیق امپدانس و همچنین در سیستم های قدرت به منظور بالا بردن ولتاژ برای انتقال اقتصادی قدرت یعنی پایین آوردن ولتاژ به مقادیر مورد نیاز بکار می رود. همچنین ترانسفورماتور یک وسیله بسیار ضروری در مدارهای اندازه گیری الکتریکی و در مدار های جوشکاری و کوره های الکتریکی است . بعنوان یک مجزا کننده مدار با ولتاژ زیاد از مدارهای با ولتاژ پایین و حذف کننده مولدهای مستقیم جریان در یک مدار دستگاه انرژی نیز بکار می رود .
مقاله پیش رو در ۹۸ صفحه به تشریح و توضیح ترانسفورماتورها و نحوه تولید و پیش نیازهای آن می پردازد و بطور کلی تولید ترانسفورماتور را از نظر اقتصادی بررسی میکند. سرفصل های اصلی این مقاله عبارتند از :

  • ویژگیها و مشخصات فنی محصول
  • کلیات
  • اساس کارترانسفورماتور
  • مشخصات فنی
  • قطعات تشکیل دهنده محصول
  • هسته ترانسفورماتور
  • قرقره بوبین
  • سیم پیچ ها
  • مواد عایق
  • مقدار فضای لازم
  • استاندار جهانی محصول

دانلود در ادامه مطلب

 

هاتف بازدید : 197 پنجشنبه 16 آذر 1391 نظرات (0)

 

http://up.electeach.ir/559839_379807952112834_347531706_n.jpg

 

فرا رسیدن روز دانشجو، روز تأکید بر مطالبات عدالت جویانه دانشجویان باایمان و حق طلب،
بر شما دانشجویان فهیم ایران اسلامی فرخنده باد

 

شرح واقعه16 آذر در ادامه مطلب

 

هاتف بازدید : 177 شنبه 11 آذر 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/usb.png

 

کلمه USB محفف عبارت Universal Serial Bus بوده و پورتی است برای نصب ابزارهای جانبی به کامپیوتر که بصورت اکسترنال طراحی شده اند . نبود یک پورت با سرعت بالا و عدم امکان اتصال همزمان چندین دستگاه جانبی به یک pc مهمترین دلیل برای طراحی USB به شمار می رود .

مزایای استفاده از پورت USB :

  • تنظیم اتوماتیک
  • عدم نیاز به تنظیمات توسط کاربر
  • راحتی اتصال
  • کابل های یکسان
  • عدم نیاز به منبع تغذیه جانبی
  • سرعت
  • امنیت اطلاعات
  • هزینه کم
  • مصرف انرژی کمتر

مقاله آشنایی با پورت USB مشتمل بر ۱۴ صفحه بوده که به کوشش امین شیخ نجدی تهیه شده است و موضوعاتی از قبیل تاریخچه USB ، مزایا ، محدودیت های USB ، ساختار و روش انتقال اطلاعات ، معرفی تراشه FT232BM که مبدل USB به سریال می باشد به همراه دیتاشیت آن و . . .  را به صورت کاملا ساده مورد بررسی قرار می دهد .

 

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

 

هاتف بازدید : 194 سه شنبه 07 آذر 1391 نظرات (0)

 

http://up.powerteach.ir/0c81098b0614e982f6a890b6c0fe914b.jpg

 

ماشین سنکرون همواره یکی ار مهمترین عناصر شبکه قدرت بوده و نقش کلیدی در تولید نیروی الکتربکی و کاربرد های خاص دیگر ایفاء نموده است

در این مقاله بخش های مختلف یک ماشین سنکرون مورد بررسی قرار گرفته است

برای دانلود به ادامه مطلب بروید

هاتف بازدید : 238 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)

http://up.elechatef.ir/ess.jpg

ESS یا Electromechanical Systems Simulator نرم افزاریست جهت طراحی و تجزیه تحلیل سیستم های کنترل الکترومکانیکی. از این سیستم ها برای کنترل فرآیند ماشین ها به وفور استفاده می شود . با کمک ESS می توانید مدارات فرمان خود را به سادگی هرچه تمامتر طراحی و پیاده سازی و شبیه سازی نمایید .

برای یادگیری این نرم افزار ساده و سیک نیر می تواند از Help نرم افزار استفاده نمایید . برای این کار کافیست وارد منوی Help شده و بر روی گزینه Tutorial کلیک نمایید . این قسمت از چند تکه ویدئوی آموزشی کوتاه تشکیل شده است که راهنمای استفاده از نرم افزار به شمار می آید .

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید

هاتف بازدید : 179 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)

 

 

http://up.electeach.ir/rf1.jpg

 

این مدار با  دو میکرو کنترلر ATMEGA 8، دو  LCD کاراکتری ۴*۱۶ و یک ماژول فرستنده و گیرنده RF به شماره های RLP 434A و TLP 434A که در باند فرکانسی MHz 315 کار می کنند ساخته شده است. (توضیحات تکمیلی و دیتاشیت در خصوص این ماژول ها در داخل مطلب قرار داده شده است.) همچنین از آی سی فرستنده PT2262 و گیرنده PT2272-XY که از رایج ترین ریموت کنترلرهای شرکت PTC می باشند در ساخت آن بهره گرفته شده است.

 

توضیحاتی در خصوص آی سی PT2262 و PT2272:

آی سی PT2262 فرستنده انحصاری آی سی PT2272 است، بدین معنی که برای دیگر آی سی های گیرنده از همین شرکت نمی توان از PT2262 استفاده کرد و عکس این موضوع نیز صادق است. این آی سی ها از تکنولوژی CMOS می باشند و محدوده ولتاژ کاری آنها از ۳ تا ۱۵ ولت می باشد. هر دو ۱۸ پایه می باشند و می توانند تا حداکثر ۱۲ پایه و حداقل ۶ پایه برای آدرس داشته باشند. (در PT2262 ـ ۶ پایه به صورت مشترک بین آدرس و دیتا می باشد. پایه های آدرس سه حالته می باشند. (زمین، مثبت و هوا). برای برقراری ارتباط بین PT2262 و PT2272 لازم است پایه های آدرس PT2272 وضعیت پایه های آدرس PT2262 را داشته باشد. در آی سی X , PT2272-XY می تواند MOMENTARY)M) یا LACH)L) باشد. در نوع M دیتای دریافتی تا زمانی که بین فرستنده و گیرنده ارتباط برقرار است، وجود دارد. اما در نوع L تا برقراری ارتباط بعدی دیتا در پایه های مربوطه باقی خواهد ماند. Y نیز می تواند بین ۲ تا ۶ باشد که نشان دهندهٔ پایه های اختصاص یافته برای ارسال دیتا می باشد.

برای اینکه فرستنده و گیرنده کار بکنند باید آدرس فرستنده و گیرنده یکی باشد. لازم به ذکر است که آی سی فرستنده PT2262 می تواند اطلاعات ۴ بیتی و هم اطلاعات ۶ بیتی ارسال کند.

آی سی های فرستنده و گیرنده دارای اسیلاتور داخلی هستند و بین ۲ پایه ی OCS1 و OCS2 باید طبق نمودار داده شده در دیتا شیت آن ها مقاومت مناسب قرار داد.

در آی سی فرستنده PT2262 اطلاعات آدرس و دیتای از پایه ۱۷ که با نام DATA OUT مشخص شده خارج می شود. زمانی که در فرستنده اطلاعات ۴ بیتی در ورودی قرار گرفت برای ارسال باید یک لحظه پایه ۱۴ که با نام TE مشخص شده است را به منفی وصل کرد تا اطلاعات ارسال شود.

درآی سی گیرنده پایه ای که اطلاعات را دریافت می کند پایه ۱۴ می باشد که با نام DATA IN مشخص شده است و زمانی که اطلاعات دریافت شد پایه ۱۷ که با نام VT مشخص شده است یک منطقی  می شود که با وصل کردن یک LED به این پایه می توان از دریافت اطلاعات با خبر شد.

طرز کار پروژه ارسال SMS با ماژول RF به این نحو است که با استفاده از ماژول های RF، متنی را که توسط کیبرد وارد می کنید و روی LCD نمایش پیدا می کند را به یک گیرنده دیگر ارسال می کند که مجددا بر روی یک LCD نمایش داده می شود. برد تقریبی این فرستنده گیرنده حدود ۲ الی ۳ کیلومتر است که البته به شرایط محیطی وابستگی  زیادی دارد.

 

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 172 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/ave_phone.png

 

عملکرد سیستم کنترل دستگاه های الکتریکی با خطوط تلفن توسط میکروکنترلر AVR بدین صورت است که با زدن یک کلید از صفحه کلید گوشی تلفن می توانیم یک وسیله را در جایی دیگر تحت کنترل خود دراوریم . پس از برقراری تماس با ارسال پالس هایی توسط گوشی تلفن وسیله مورد نظر روشن یا خاموش خواهد شد . عملکرد اصلی این دستگاه توسط میکرو کنترلر انجام خواهد شد . از جمله دریافت و آشکار سازی زنگ تلفن که بلافاصله بعد از این عمل دستورات بعدی به ترتیب توسط میکرو کنترلر دریافت و عکس العمل های لازم صورت می پذیرد .

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 156 پنجشنبه 02 آذر 1391 نظرات (0)

آب را گل نکنید / شاید از دور علمدارحسین
مَشک طفلان بر دوش / زخم و خون بر اندام
می رسَد تا که از این آب روان / پُرکُنَد مَشک تهی
ببرد جرعه ی آبی برساند به حرم / تا علی اصغر بی شیر رباب
نفسش تازه شَود / و بخوابد آرام
آب را گِل نکنید / که عزیزانِ حسین
همگی خیره به راهند / که ساقی آید
و به انگشتِ کَرم / گِره کور عطش بگشاید
آب را گِل نکنید / که در این نزدیکی
عابدی تشنه لب و بیمارست / در تب و گریه اسیر

عمه اش این دو ، سه شب / تاسحر بیدارست

آب را گِل نکنید / که بُود مهریه ی مادرشان
نه همین آب / که هر جایِ دگر رودی
...

هاتف بازدید : 200 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/Di555gital_CCTV.jpg

اثیر فن آوری دیجیتال در صنعت امنیت به طور چشم گیری رو به توسعه است و در این راستا دوربین های مدار بسته دیجیتال از اهمیت بیشماری بر خوردار شده اند، که مباحثی تازه را در این صنعت مطرح و به چالش می کشانند.

کتاب دوربین های مدار بسته دیجیتال Digital CCTV نوشته Emily Harwood در ۳۲۶ صفحه می باشد. در این کتاب ضمن معرفی اصطلاحات و کلمات تخصصی و تاریخچه این صنعت به ارائه اطلاعات عملی در مورد چگونگی کار دوربین های دیجیتال، چگونگی ذخیره سازی و انتقال، و آنچه انتظار می رود از تجهیزات ویدئویی دیجیتال در سیستم های دوربین مدار بسته مدرن شرح داده می شود.

 

دانلود در ادامه مطلب

 

توضیح: این کتاب به صورت لاتین می باشد

هاتف بازدید : 1122 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)

http://up.powerteach.ir/digsilent_logo.jpg

يکي از قوي ترين نرم افزارها در زمينه شبكه هاي توزيع و نيروگاههاي برق Power Factory DIgSILENT که مخففDIgital SImuLator for Electrical NeTwork مي باشد، است که يك ابزار شبيه سازي محاوره ائي براي محاسبه و تحليل رفتار سيستمهاي قدرت با اهداف طراحي و بهره برداري مي باشد. طراحي و توسعه اين نرم افزار از سال 1976 توسط مهندسين و برنامه نويسان با تجربه در شرکت DIgSILENT GmbH آلمان آغاز شده است.
آخرين ويرايش اين نرم افزار بر اساس تجربيات موفق نسخه هاي قبل و در محيط C ++ ايجاد گرديده است.

DIgSILENT در عين اينكه ميتواند بعنوان يك ابزار محاسباتي قوي براي سيستم هاي قدرت در مقياس بزرگ استفاده شود همچنين بعنوان يك ابزار جيبي براي حل مسائل برق استفاده ميگردد.
الگوريتم و تكنيك هاي مدلسازي اين نرم افزار مطمئن و قابل انعطاف مي باشد بگونه اي كه قادر است طيف وسيعي از رفتارهاي سيستم قدرت را در حالتهاي ماندگار و يا گذرا شبيه سازي و محاسبه نمايد.

 

از ويژگي هاي DIgSILENT PowerFactory :
  • محیط مدیریت اطلاعات پروژه به صورت تک و چند کاربره
  • دارای بانک اطلاعات با ذخیره سازی داده های تاریخی و عملکرد حسابرسی
  • مدل اطلاعات Time-stamped
  • امکان Baselining, versioning و publishing مدل ها
  • نمودارهای مروری یکپارچه، نمودار خط ساده و دقیق
  • ابزار های احتمالی تجزیه و تحلیل سریع (جریان بار AC و DC)
  • توزیع و جاسازی مدل سازی قدرت
  • مدل های جدید برای قدرت باد و نیروگاه های مجازی
  • طراحی عمومی نرم افزار و ساختار اطلاعاتی آن
  • قابلیت تعریف دقیق موضوعات و سناریوها
  • معادلات ریاضی و تکنیکهای حل
  • برنامه نویسی و نگهداری نرم افزار و نحوه ارتباط و تعامل توابع محاسباتی نرم افزار با یکدیگر
  • نوع امکانات و قابلیت های نرم افزار و ساختار ارتباطی کاربر – ماشین و تکنیک های آن
از قابليت هاي ويژه اين نرم افزار مي توان به مواردي اشاره کرد که ذيلاً آمده است:
  • محاسبات پخش بار
  • محاسبات اتصال كوتاه
  • تحليل و محاسبات خطا و حوادث
  • محاسبات شبيه سازي ديناميكي
  • شبيه سازي حالتهاي گذرا الكترومغناطيسي
  • محاسبات و تحليل مقادير ويژه
  • كاهش شبكه
  • هماهنگي رله ها
  • وارسي عملكرد تجهيزات حفاظتي
  • تحليل هارمونيكي
  • محاسبات قابليت اطمينان
  • پخش بار اقتصادي
  • اينترفيس اسكادا
  • دياگرام تك خطي
توضیحات :
  • این نسخه تنها به روی نسخه 32 بیتی قابل نصب هست و روی ویندوز xp تست شده
دانلود در ادامه مطلب
هاتف بازدید : 214 یکشنبه 28 آبان 1391 نظرات (0)

 

http://up.powerteach.ir/1284826137_digsilent14.gif

نرم افزار PowerFactory یک نرم افزار توانمند و پرقدرت در تحلیل سیستمهای قدرت قادر است انواع مطالعات مورد نیاز شبکه را انجام دهد به طوری که در اکثر نیروگاه ها و شرکت های تولید توزیع برق ایران استفاده میشود . حتی این آموزشی که برای شما آماده گردیده توسط وزارت نیرو ترجمه شده .

آموزش ارائه شده بصورت مثال های عملی و کاربردی است و بسیار تمیز و مرتب مانند Help نرم افزار نوشته شده است . ما آموزش PowerFactory را در 3 بخش مقدماتی ، متوسطه و پیشترفته برای شما آماده نموده ایم تا حجم این آموزش ها برای شما سنگین نباشد .

 

دانلود در ادامه مطلب

 

هاتف بازدید : 189 شنبه 27 آبان 1391 نظرات (0)

http://electeach.rozup.ir/micro.jpg

میکروکنترلر (Microcontroller) نوعی ریزپردازنده است که دارای حافظهٔ دسترسی تصادفی (RAM) و حافظهٔ فقط خواندنی (ROM)، تایمر، پورت‌های ورودی و خروجی (I/O) و درگاه ترتیبی (Serial Port پورت سریال) در درون خود تراشه می‌باشد و می‌تواند به تنهایی بر روی ابزارهای دیگری کنترل اعمال کند. به عبارت دیگر یک میکرو کنترلر، مدار مجتمع کوچکی است که از یک CPU کوچک و اجزای دیگری نظیر نوسان ساز کریستالی، تایمر، درگاه‌های ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال و حافظه تشکیل شده‌است. در واقع یک ریزپردازنده در درون ریزکنترلگر قرار داده شده‌است که ریزکنترلگر با استفاده از آن می‌تواند محاسبات منطقی و حسابی را انجام دهد.
کتاب میکروکنترلرهای PIC با نام Microcontrollers – Fundamentals and Applications with PIC با گرایش به میکروکنترلرهای PIC نوشته Fernando E. Valdes-Perez و Ramon Pallas-Areny می باشد . این کتاب به معرفی میکروکنترلر PIC و کاربردهای آن می پردازد . سرفصل های اصلی این کتاب به شرح زیر است :

۱- Introduction to Microcontrollers
2- PIC Microcontrollers
3- Memory in Microcontrollers
4- Instruction Set and Assembler Language Programming
5- Parallel Input and Output
6- Timers
7- Interrupts
8- Serial Input and Output

9- Analog Input and Output: Signal Acquisition and Distribution

 

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 259 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/avr1.jpg

LM35 یکی از محصولات national که در این پروژه استفاده شده یک سنسور دقیق بر حسب سانتیگراد می باشد. رنج این سنسور بین -۵۵ الی +۱۵۰ با ضریب خطای ۰٫۵ می باشد . خروجی ولتاژ میکرو توسط مبدل A/D میکروکنترلر سری Atmega8 به دیجیتال تبدیل می شود و روی ماژول LCD نمایش داده میشود . برنامه این پروژه به زبان bascom است .
Atmeg8 یک مبدل A/D دارد که می توان ۱۰۲۴ مقدار گسسته خروجی بگیرد. با داشتن یک منبع ۵v درجه تفکیک پذیری معادل ۵۰۰۰mv / 1024 = 4.8mv خواهیم داشت زیرا خروجی سنسور ۱۰mv/c می باشد.ماژول LCD دارای ۲۰ ستون است  که با توجه به محدوده ۰ الی ۴۰ درجه سانتی گراد دما هر ستون ۲c را نشان میدهد.

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 247 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq.jpg

یکی از بهترین روش های یادگیری برنامه نویسی میکروکنترلرهای AVR ساخت پروزه های آسان است . به همین منظور برای شما یکی از ساده ترین و پرکاربرد ترین پروژه های دانشجویی را قرار داده ایم . کانتر (شمارنده) ۰-۹۹ توسط محمد رضا رازقی زاده تهیه شده است . در این پروژه توسط بک سون سگمنت (Seven Segment) و یک میکرو کنترلر از نوع ATmega16 شمارنده ای دو رقمی طراحی خواهید نمود .
پروژه AVR شمارنده ۰ تا ۹۹ به زبان فارسی بوده و تمامی مراحل طراحی ، ارتباط المان ها و تشریح عملکرد هر المان به همراه توضیحات کافی و برنامه نویسی کاملی را در خود جای داده است . یکی از ویژگی های بارز این پروژه آموزشی توضیحات کافی و مفصل در مورد هر قطعه و هر خط برنامه نوشته شده می باشد ، بطوری که مبتدی ترین افراد نیز به راحتی می توانند این پروژه را پیاده سازی نمایند .

 

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 277 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/elec_book.jpg

این بار یک مجموعه ی ارزشمند از کتب مربوط به مهندسی برق و الکترونیک را برای شما آماده کرده ایم. این مجموعه به زبان اصلی است و زمینه های متعددی چون مهندسی مدار، میکرو الکترونیک ، الکترونیک لیزر، طراحی دیجیتال، درگاه های ارتباط USB ، میکرو پروسسورها و . . . .  را پوشش می دهد. لیست کامل کتب این مجموعه:

  • Laser Electronics
  • Schaum’s Outline of Electric Circuits
  • Complete Digital Design
  • Electronic Circuits for the Evil Genius
  • Digital Systems Design with FPGAs and CPLDs
  • Partial-Update Adaptive Signal Processing
  • Digital Communications
  • Digital Integrated Circuit Design
  • PC Based Instrumentation and Control
  • Embedded Systems and Computer Architecture
  • Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers
  • Embedded Microprocessor Systems
  • Programmable Logic Controllers
  • Practical Embedded Security: Building Secure Resource-Constrained Systems
  • Microelectronics
  • Circuit Analysis: Theory & Practice
  • Designing Embedded Processors: A Low Power Perspective
  • Computational Electronics
  • Video Demystified
  • Designing Embedded Internet Devices
  • USB Mass Storage: Designing and Programming Devices and Embedded Hosts

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 211 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/avr_tutorial.jpg

فیلم آموزش AVR توسط مهندس اوژن کی نژاد استاد دانشگاه آزاد شهر ری که سابقه بسیار خوبی در تدریس AVR دارند، انجام شده است.
مجموعه فیلم های آموزشی AVR به زبان فارسی مشتمل بر ۲۲ قسمت می باشد، سعی شده است که تمامی مباحث از ساده تا پیشرفته در آن جای داده شود. این آموزش برای مبتدیان بسیار عالی بوده و برای کسانی که آشنایی با AVR دارند هم توصیه می شود که حتما این فیلم ها را مشاهده نمایند زیرا نکات بسیار جالبی در آن گنجانده شده است .
در فیلم های آموزشی AVR به زبان فارسی سعی بر استفاده از اصول AVR بوده و زبان خاصی به تنهایی مورد استفاده قرار نگرفته است بلکه از دو زبان بیسیک و C استفاده شده که این خود مهم ترین ویژگی مفید این مجموعه می باشد. البته در قسمت های ۱۵ به بعد بیشتر روی زبان C تمرکز شده تا از پراکندگی و گیج شدن بینندگان کاشته شود.

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 172 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/handbook.jpg

هندبوک فرمول ها و ثابت های فیزیکی با نام کامل Handbook of Formulae and Physical Constants مرجعی مناسب برای مهندسان برق و مکانیک می باشد . این هندبوک اکثر مقادیر ثابت فیزیکی ، یکاها ، فرمول ها و استاندارهای لازم در رشته مکانیک را دارا می باشد . این هندبوک مشتمل بر ۵۶ صفحه می باشد و فصول زیر را شامل می شود :

  • SI Multiples
  • Basic Units – distance, area, volume, mass, density
  • Mathematical Formulae
  • Applied Mechanics
  • Thermodynamics
  • Fluid Mechanics
  • Electricity
  • Periodic Table
  • Useful Data
  • Interest Formulas and Tables
  • دانلود در ادامه مطلب
هاتف بازدید : 220 دوشنبه 22 آبان 1391 نظرات (0)

http://up.electeach.ir/plate_recognition.jpg

سیـستـم تشـخـیـص پــلاک خـودرو بـا بــکارگــیـری تکـنـــولـوژی پـردازش تصــویــر (Image Processing) و شبــکه های عصــبی (Neural Networks) در تشخیص پلاک OCR و راه حلی برای استفاده از پلاک در سیستم های پارکینگ معمولی جهت تسریع در ثبت اطلاعات خودرو و یا استفاده جهت پارکینگ های خصوصی برج ها و یا سازمانها جهت کنترل تردد خودرو های از پیش تعریف شده در بانک اطلاعاتی سیستم می باشد. همچنین این سیستم جهت استفاده در کنترل ترافیک خیابان ها، معابر و بزرگراه ها قابل استفاده است .


موارد قابل استفاده از سیستم تشخیص پلاک خودرو

  • جهت استفاده در پارکینگ های عمومی، خصوصی و سازمانها
  • استفاده در معابر و بزرگراهها
  • کنترل دسترسی خودروها به محدوده‌های خاص بر اساس شماره‌ی پلاک آن‌ها
  • دیده‌بانی امنیتیِ جاده‌ها، معابر، مرزها و نقاط کنترل (جهت تشخیص تخلفات و خودورهای سرقتی)
  • ثبت اطلاعات دقیق و جامع از تردد خودروها و ترافیک
  • اخذ عوارض جاده‌ها و بزرگراه‌ها به صورت خودکار

امکانات سیستم تشخیص پلاک خودرو

  • امکان دریافت عکس از دوربین های رنگی و سیاه و سفید و IR تحت شبکه
  • تشخیص محل پلاک در عکس
  • امکان تشخیص چندین پلاک در یک عکس
  • امکان تشخیص تمامی اعداد و حروف پلاک و شناسایی منطقه پلاک صادرشده
  • امکان تشخیص تمامی پلاکهای موجود در کشور
  • امکان ارتباط با بانک اطلاعاتی سیستم پارکینگ جهت کنترل تردد خودروهای تعریف شده
  • امکان ارسال اطلاعات خودروهای ممنوعه در بانک اطلاعاتی سیستم از طریق شبکه، GPRS ، SMS و MMS

اطلاعات فنی سیستم تشخیص پلاک خودرو

  • امکان تشخیص پلاک از فیلم زنده در دوربین های تحت شبکه و DVR
  • سرعت بسیار بالا در تشخیص پلاک (کمتر از ۲۰۰ میلی ثانیه)
  • دقت بالا و امکان تشخیص چندین پلاک در یک عکس

به علت اینکه در فایل پاورپوینت فیلم هایی با فرمت های FLV و MP4 قرار داده شده است لطفاً نرم افزار K-Lite Codec Pack را بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید تا مشکلی بابت مشاهده فیلم ها نداشته باشید .

 

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 177 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

 

برای برنامه نویسی میکرو کنترلرها دو زبان وجود دارد که خیلی پر استفاده هستند ، زبان بیسیک و زبان C . برای هر کدام از زبان ها نیز یک کامپایلر ساخته شده است . بهترین کامپایلر زبان بیسیک نرم افزار BascomAVR است .  این نسخه به همراه صدها مثال برنامه متنوع در زمینه های مختلف همراه است همچنین این نسخه نسخه FullVersion می باشد و هیچگونه محدودیت استفاده ندارد .

از امکانات اضافه شده در این نسخه پشتیبانی کامل ورسمی از میکروکنترلر های سری xmega  میباشد و اضافه شدن کتابخانه و دستورات مورد نیاز جهت استفاده از این میکروکنترلر ها از جمله دستورات مربوط به مبدل دیجیتال به آنالوگ dac میباشد. بسیاری از مشکلات نسخه قبلی در این نسخه مرتفع شده است از جمله پشتیبانی از پروگرمر ها و چیپ های جدید.

 بسکام با ویندوز ویستا و Seven سازگاری کامل دارد و محصول سال 2011 شرکت MCS است .


 تغییرات این نسخه :

ARDUINO bootloader support : program your arduino board directly from bascom
  LIBUSB updated. See help
  New str2digits statement
  STK600 now also supports the ISP mode for non PDI chips
  Simulator can show alias and constant values
  DWORD data type added
  AVR-DOS supports xmega
  bug fixes to dat files, libs

هاتف بازدید : 199 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

در این مطلب قصد داریم یک منبع تغذیه تست شده و کاملا عملی را به شما معرفی کنیم . تمام قطعات این منبع تغذیع در بازار موجود است . و با صرف کردن حدود 1 ساعت میتوانید این منبع تغذیه قدرتمند را برای کارگاه خانگی خود بسازید .

مشخصات این منبع تغذیه به شرح زیر است :

  • ولتاژ ورودی : 24 ولت AC
  • جریان ورودی : 3 آمپر
  • ولتاژ خروجی : 0 تا 30 ولت
  • جریان خروجی : 2 میلی آمپر تا 3 آمپر

ویژگی های این منبع تغذیه :

  • ابعاد کوچک ، ساخت آسان ، عملیات ساده
  • ولتاژ خروجی به سادگی قابل تغییر است
  • محدود کردن جریان خروجی با نشانگر
  • حفاظت دستگاه از اتصال کوتاه

   دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 207 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

 

در سری آموزش های تصویری تکنو الکترو این بار گریزی زدیم بر آموزش ساخت صفحات خورشیدی .

سلول های خورشیدی امروزه در بسیاری از منازل مورد استفاده قرار میگیرند. تنها کافیست این مجموعه را ببینید و اگر کمی برق کاری بلدید، تقریبا تمامی برق مورد نیاز خانه خودتان را تولید کنید. این روش علاوه بر کاهش چشم گیر قیض برق، از آلودگی زیست محیطی و گرم شدن کره زمین نیز جلوگیری می کند.

در این آموزش حتی نحوه محاسبات ساخت را خواهید آموخت . زبان آموزش این فیلم انگلیسی است ولی خیلی ساده و قابل فهم است . مدت زمان این فیلم نیز 3 ساعت می باشد .

 

برای نمایش فیلم نیاز به نرم افزار kmplayer دارید .

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 243 سه شنبه 16 آبان 1391 نظرات (0)
http://up.electeach.ir/1284543807_riaziomoomi1.gif

به روز های آغاز ترم جدید دانشگاه نزدیک می شویم و سعی داریم این روز های بیشتر جزوات دانشگاه های معتبر را قرار دهیم .

جزوه ای که برای شما آماده کردیم جزوه استاد شهشانی از دانشگاه صنعتی شریف مربوط به واحد ریاضی عمومی 1 می باشد ( ریاضی عمومی 2 نیز قبلا در سایت قرار گرفته است) . جزوه بصورت تایپ شده و بصورت PDF می باشد .

سرفصل های جزوه ریاضی عمومی 1 :

- اعداد حقيقي
- اعداد مختلط
- اعداد مختلط و تبديلات صفحه
- دنباله عددي و سري عددي
- تابع هاي پيوسته
- مفهوم جد
- مفهوم مشتق
- تقريب خطي
- نمودار تابع و كاربرد هاي آن
- بهينه سازي
- چند جمله اي تيلور
- انتگرال يك متغييري
- قضيه اساسي حساب دبرانسيل و انتگرال
- اتگرال توابع گويا
- محاسبه تقريبي انتگرال
- انتگرال هاي ناسره
- سري تيلور و سري تواني
- سري فوريه

 

دانلود در ادامه مطلب

هاتف بازدید : 208 چهارشنبه 10 آبان 1391 نظرات (0)

http://up.powerteach.ir/circuit.jpg

مدارهای الکتریکی از به‌هم پیوستن المان های الکتریکی یا غیر فعال (مقاومت، خازن، سلف، لامپ، و …) یا المان های الکترونیکی یا فعال (دیود، ترانزیستور، IC، و …) یا ترکیبی از آن دو بوجود می‌آید به طوری که حداقل یک مسیر بسته را ایجاد کنند و جریان الکتریکی بتواند در این مسیر بسته جاری شود.
جزوه دانشگاهی درس مدارهای الکتریکی ۱ شامل ۱۱۳ صفحه در قالب یک فایل PDF و به صورت تایپ شده می باشد که سر فصل های زیر در آن مورد بحث قرار گرفته است:

  • مفاهیم اولیه
  • قوانین KVL و KCL
  • اجزای مدار (مقاومت، خازن، سلف و …)
  • انواع منابع ولتاژ و جریان
  • سیگنال ها
  • روشهای تحلیل مدارهای مقاومتی
  • روش تحلیل گره
  • روش تحلیل مش
  • تقسیم ولتاژ و جریان
  • مدارات معادل تونن و نورتن
  • انتقال توان ماکزیموم
  • اصل جمع آثار
  • مدارهای مرتبه اول
  • مدارهای مرتبه دوم
  • بررسی حالت سینوسی
  • ادمیتانس و رزونانس
  • فرکانس زاویه ای تشدید
  • تابع شبکه

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با کدام آدرس وارد سایت شدید؟
    پس از گذشت2 ماه از فعالیت سایت چه امتیازی به ما میدهید(از10نمره)
    حمایت از کودکان سرطانی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 159
  • بازدید کلی : 29,467